جزیره های بدون اتومبیل
نوشته شده توسط : triptravel

جزایر بدون اتومبیل می تواند یک مقصد عالی برای تعطیلات بدون خودرو باشند و فضایی آرام و لذت بخش را برای تفریح فراهم کنند. بدون ترافیک ، بدون هزینه های پارکینگ و یا حتی فضای پارک خودرو. اینها تفسیری از این جزایر است که باید با پای پیاده و یا با دوچرخه در آنها سیر کرد . اما با وجود بیش از 500 میلیون اتومبیل در این دنیا ، پیدا کردن جزیره ای بدون خودرو کاری بسیار دشوار است. جزایری که در این مطلب آورده شده دارای کمترین جمعیت و کمترین امکانات هستند. پس باهم نگاهی به این مکانهای منحصربفرد در دنیا می اندازیم.برای تهیه بلیط هواپیما می توانی به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

جزیره لیتل کورن

جزیره لیتل کورن کوچکتر از دو جزیره کورن است که در همین منطقه قرار دارد. این جزیره در حدود 70 کیلومتری شرق ساحل جزایر کارائیب کشور نیکاراگوئه قرار دارد. زبان مردم این جزیره که مستعمره سابق بریتانیا بوده است ، انگلیسی میباشد. در حالی که در سرزمین اصلی نیکاراگوئه زبان اصلی مردم اسپانیایی میباشد. صخره های مرجانی اطراف ، این مکان را به محلی محبوب برای غواصی و شیرجه زدن تبدیل می کند.در این جزیره زیبا شما دسترسی به هیچگونه وسیله نقلیه ای نخواهید داشت و برای گشت و گذار در آن باید تمام مسیر را پیاده طی کنید ، پس اگر گذرتان به این جزیره افتاد، فراموش نکنید که کفش مناسب همراه خود ببرید.

 

جزیره روتنست

جزیره روتنست در ساحل غربی استرالیا در نزدیکی شهر پرت واقع شده است. در این جزیره از حدود 30،000 سال پیش بومیان در این منطقه ساکن بوده اند ، تا اینکه بالا آمدن سطح دریا این جزیره را از سرزمین اصلی جدا کرد. هنگامی که هلندی ها در قرن هفدهم به این جزیره رسیدند ، این جزیره ساکنی نداشت. امروزه این جزیره به یک مکان توریستی محبوب تبدیل شده است . تفریحاتی مانند شنا ، موج سواری ، ماهیگیری ، گشت و گذار ، غواصی و دوچرخه سواری در این جزیره برقرار است. در این جزیره اتومبیلی وجود ندارد ، اگرچه چند اتوبوس توریستی برای انتقال گردشگران به نقاط مختلف جزیره نیز وجود دارد.

 

جزیره کاداوو

کاداوو چهارمین جزیره بزرگ در کشور فیجی است و حدود 10 هزار نفر جمعیت دارد. این جزیره دارای حیات وحش طبیعی بسیار منحصربفردی است که شامل جنگل های کوهستانی و آبشارها ، خلیج های حاشیه صخره های مرجانی و یک جنگل حرا میباشد که زیستگاه بسیاری از جانوران وحشی و پرندگان از جمله طوطی ماسک است. این جزیره میتواند گزینه مناسبی برای یک تعطیلات رویایی بدون هیج اتومبیلی باشد. چرا که تنها وسایل نقلیه این جزیره قایق های تاکسی و کشتی های کوچک هستند.

 

جزیره هیدرا

هیدرا یکی از جزایر چندگانه تفریحی کشور یونان است که توسط نوار باریک آب از پلوپونس جدا شده است. این جزیره به طور قطع یکی از محبوب ترین مقاصد سفر روزانه گردشگران از شهر آتن است. بندر هیدرا دارای چشم انداز فوق العاده و وسیع به دریا است که با خانه های رنگی جلوه شگفت انگیزی به این جزیره میدهند . حمل و نقل وسائل نقلیه در جزیره هیدرا ممنوع است. مرکز این جزیره کوچک را میتوانید با پای پیاده طی کنید و از گشت و گذار در بافت قدیمی جزیره لذت ببرید. اگر هم خسته شدید نگران نباشید ، به اندازه کافی دوچرخه و درشکه برای استفاده در این جزیره وجود خواهد داشت.

 

جزیره لامو

جزیره لامو علاوه بر پارک های حیات وحش ، بخشی از مجمع الجزایر لامو و یکی از محبوب ترین جاذبه های کنیا است. شهر قدیمی لامو ، یعنی شهر اصلی این جزیره ، یکی از قدیمی ترین و بهترین شهرک های ساحل نواحی شرق آفریقا است. ساختار این جزیره از سنگهای مرجانی و چوبهای حرا می باشد. در جزیره هیچ جاده ای وجود ندارد ، فقط کوچه و پیاده رو پس بنابراین هیچ وسیله نقلیه موتوری در این جزیره وجود ندارد. ساکنان با پای پیاده یا با قایق مسیر را طی میکنند و از اسب ها برای حمل کالاها و مواد استفاده می کنند.

 

جزیره کای کالر

جزیره کای کالر یک جزیره مرجانی کوچک در دریای کارائیب است و با تاکسی های آبی یا هواپیمای کوچک قابل دسترس است. در سالهای اخیر ، این جزیره به دلیل قیمت نسبتاً ارزان، امکانات مناسب و تعداد زیادی رستوران و کافه به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در بلیز برای گردشگران تبدیل شده است. شکل معمول و اصلی برای حمل و نقل در این جزیره فقط پیاده روی است. مسیرها به خوبی مشخص شده اند و طی کردن کل جزیره حدود 20 دقیقه طول می کشد. همچین دوچرخه و ماشین های گلف نیز در این جزیره قابل اجاره هستند.

 

جزایر پرینتین

جزایر پرینتین در فاصله کمی از مرز تایلند واقع شده است و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کشور مالزی است. این مکان شامل دو جزیره اصلی است. هر دو جزیره دارای سواحل شنی سفید با درختهای نخل و دریای آبی فیروزه ای هستند. قایق سواری ، غواصی و شنا  محبوب ترین فعالیت های توریستی در اینجا هستند. در بیشتر نقاط جزیره، سواحل دارای آب کم عمق همراه با  ماهی های دریایی و طوطی ها مخصوص این جزیره است. علاوه بر  پیاده روی ، تنها وسیله حمل و نقل تاکسی های آبی هستند.

 

جزیره دیگو

جزیره دیگو یکی از جزایر کوچک منطقه جغرافیایی سیشل است. این جزیره جمعیت حدود 2000 نفر جمعیت دارد که اکثراً در ساحل غربی در روستای لاپاسس زندگی می کنند که به وسیله کشتی و قایق با جزایر پرزلین و ماهه در ارتباط است. وسیله محبوب برای گردش در جزیره ، دوچرخه است. این جزیره یکی از زیباترین نقاط دنیا میباشد که گردشگران زیادی از آن دیدن نکرده اند.

 

جزایر فی فی

جزایر فی فی یک مجمع الجزایر کوچک در استان کرابی در جنوب تایلند است. فی فی دون بزرگترین جزیره این منطقه است و تنها جزیره ای است که دارای ساکنین دائمی است، در حالی که جزیره فی فی کوچکتر به عنوان یک ساحل برای گشت و گذار و شیرجه بسیار محبوب است. در این جزیره هیچ ماشین یا موتوری وجود ندارد ، بنابراین حمل و نقل در این جزیره بیشتر با پای پیاده است. در این مکان قایق های کوچکی را می توان یافت که شما را به سمت قسمت هایی از جزیره می برند که با پای پیاده نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

 

 

جزیره های بدون اتومبیل





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: